2010. december 12., vasárnap

Cantucci, biscotti - puha verzió

Hétköznap reggelente nekem iszonyú tortúra a felkelés, a reggelizést meg hagyjuk is. Amikor aztán annyira kicsúszok az időből hogy végképp nem marad rá 2 percem sem, akkor jön a tipikus joghurt amitől 1 óra múlva már kopog a szemem.  A muffin jó ötlet de már tökéletesen elegem volt belőle  főleg, hogy nem állnak el őrült sokáig, én meg nem akarok minden reggel ugyanolyan muffint enni. A cantucci is jó ötlet kivéve, hogy úgy ropog hogy szétesik a fejem, úgyhogy kerestem egy "soft cantucci" receptet amit aztán addig alakítottam amíg (számomra) tökéletes nem lett: már elég puha de még mindig eláll hetekig. Egy ikeás csini üvegben tartom őket a konyhapulton, váratlan vendég elé is oda lehet tolni :-) Én nem iszok kávét, earl greybe mártogatom reggel a monitor előtt...

 
Hozzávalók

80 gr vaj
100 gr barnacukor
2 tojás
kb 150-180 gr teljes kiörlésű liszt (Norbi megnyugtatása végett)

Szerintem a biscottinak akkor van értelme ha gyönyörűen illatozik és markáns az íze úgyhogy én jő bőven használom a fűszereket:

2-3 evőkanál Mandulalikőr (vagy aroma)
100 gr mandula hámozva
100 gr szárított/aszalt sárgabarack, vagy aszalt szilva vagy bármilyen más aszalt gyümi
citrom és narancs reszelt héja (ízlés szerint)
friss gyömbér nagyon apróra vágva, kb egy fél hüvelykujjnyi

1 evőkanál fűszerkeverék a következő fűszerekből ízlés szerint: fahéj, szegfűszeg, szegfűbors, kardamom.

Előveszem a nagytepsim és beterítem sütőpapírral, meghintem liszttel. Összekeverem a vajat a cukorral, tojással és az összes fűszerrel. A végén jön a liszt. Ennek egy jó sűrű masszának kell lennie. Ráborítom a lisztezett papírra és egy hosszúkás formát próbálok belőle formázni. Nem baj ha nem sikerül. Betolom a hűtőbe 20 percre majd amikor kiveszem szépre formázom és még kívülről belenyomkodok pár mandulát. Berakom a sütőbe kb 20 percre 100 fokra elősütni. Kiveszem, feldarabolom srégen és visszarakom a szeleteket a sütőbe immáron 130 fokra még kb fél órára, illetve amíg szép barna nem lesz. Egy éjszakát hagyjuk hűlni/száradni mielőtt elcsomagoljuk üvegbe. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése